Islamic Widget

Feb 5, 2011

Betul ke tuhan itu wujud????




Orang2 athes(tidak beragama) sering mempertikaikan kewujudan tuhan yang mencipta alam dan yang menguasai segala-galanya...mereka mendakwa bahawa alam ini tercipta dengan sendirinya.


Mereka telah menjemput ulama dari negara Islam untuk memperdebatkan isu yang bertajuk "betul ke tuhan itu wujud". Tempat telah ditetapkan di dewan negara dan masa yang sesuai telah ditetapkan lalu hari yang di tunggu2 telah tiba.

Tetapi orang2 athes itu hairan mengapa begitu lambat ulama2 negara Islam itu sampai.ikuti perbualan mereka.

Athes 1 :Mengapa lambat sangat orang2 Islam tu sampai???(berkata dengan angkuh).
Athes 2 : Entahlah,jangan2 mereka terlampau takut berhadapan dengan kita tak??tuhan itu wujud?mustahil!!!...saya yakin kita pasti menang...HAHAHAHA(ketawa2 ber dekah2).

Athes 1 : Yela,betul cakap kamu. Bila mereka sampai nanti, taulah saya ajar mereka dengan soalan yang x masuk akal,HAHAHAHAAHA......

Selepas beberapa ketika,Ulama2 tersebut pun sampai.

Athes 1 : Selamat datang, kami tertunggu-tunggu kedatangan anda,haha...(gelak menyindir).

Athes 2 : Mengapa kalian lambat???kalian takut tidak terjawab akan soalan2 kami???hehehe.....sepatutnya kamu malu kerana tidak menepati masa....saya dengar orang2 Islam menepati masa....MALANGNYA....kamu sebaliknya.....ayuh kita mulakan..

Ulama : Selamat sejahtera ke atas kalian, maafkan saya kerana lambat kerana ada sesuatu perkara telah berlaku. Tadi saya ingin menyeberangi sungai,tapi tiada sampan untuk saya gunakan.

Tiba2 ada sebatang pokok kayu di tebing sungai membentuk banyak papan...kemudian tiba2 papan2 tersebut bercantum membentuk sampan.Lalu saya naikilah sampan itu untuk menyeberang.

Athes 1 dan 2 : ha??!!!!kamu biar betul???

Ulama : Mengapa kalian terkejut?

Athes 1 : Mana mungkin sesuatu benda terjadi dengan sendiri tanpa ada orang membuatnya....kamu jangan menipu kami!!

Athes 2 : Ya,betul tu..jangan ingat kami bodoh!!!

Ulama : (tersenyum sebentar dan berbicara) Kalian bilang kalian tidak bodoh,masakan kamu sendiri telah berkata sesuatu tidak terjadi tanpa ada yang membuatnya. Jadi,mustahil alam ini ini terjadi dengan sendiri tanpa ada yang menciptanya.iatu yang maha pencipta,Allah S.W.T...
Athes 1 dan 2 serta orang sekeliling diam menahan malu yang ditanggung...tidak disangka-sangka mereka sendiri telah mengakui kewujudan tuhan.

Renung-renungkan dan selamat beramal....(^_^)